ایهود اولمرت: جنگ غزه هیچ توجیهی ندارد درخواست نمایندگان آمریکا: برچیده شدن غنی‌سازی اورانیوم ایران عراقچی: پس از پاسخ ایران به پیشنهاد آمریکا، زمان و مکان دور بعدی مذاکرات تعیین می‌شود سخنگوی گردان‌های قسام: ارتش اسرائیل با عملیات‌های ویژه مواجه خواهد شد پزشکیان در گفت‌وگو با بن‌زاید: امیدواریم برکات عیدقربان زمینه‌ساز گسترش صلح و برچیده شدن جنگ از منطقه باشد دیدار نوه امام خمینی(ره) با خانواده شهید سیدحسن نصرالله در بیروت واکنش وزیر کشور به قتل الهه حسین‌نژاد | وضعیت حمل و نقل عمومی غیررسمی و اینترنتی بررسی می‌شود مجروح شدن بیش از ۱۰ صهیونیست در شمال غزه (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات جدید درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تأکید رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ارمنستان بر تعمیق روابط دوجانبه روسیه به ایلان ماسک پناهندگی می‌دهد ترامپ درپی تنش با ایلان ماسک، خودروی تسلای قرمزرنگش را می‌فروشد ابراز خوش‌بینی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا بازگشت رئیس مجلس و هیئت پارلمانی از اجلاس رؤسای مجالس کشور‌های عضو بریکس + فیلم حملات اخیر به اوکراین، پاسخی به «اقدامات تروریستی» کی‌یف ۸۰ هزار نفر در نماز عید قربان در مسجد الاقصی حضور یافتند (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) هشدار عراقچی به سه کشور‌ اروپایی| ایران در برابر نقض حقوق خود، واکنشی قاطع نشان می‌دهد مقام ایرانی: آمریکایی‌ها می‌دانند ایران هرگز توقف غنی‌سازی را نمی‌پذیرد قالیباف برازیلیا را ترک کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نامه‌ ایران به شورای امنیت پیرامون اتهامات آمریکا ایلان ماسک از استیضاح ترامپ حمایت کرد! روسیه انتقام گرفت| حمله گسترده به کی‌یف (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) پزشکیان: مصرف برق در ایران به ازای هر متر مربع ساختمان ۶ برابر بیشتر از کشورهای مشابه است ایلان ماسک، ترامپ را به ارتباط با پرونده‌ قاچاق جنسی کودکان متهم کرد دبیرکل سازمان ملل: جامعه بین‌المللی باید برای راهکار دوکشوری در فلسطین، تلاش کند ارتش رژیم اسرائیل هشدار حمله و تخلیه ضاحیه جنوبی بیروت را صادر کرد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان به‌مناسبت عید قربان (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) شکایت ایران از ادعا‌های بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: ماه محرم، فرصت تبلیغی برای جریان مدیریت فرهنگی شهر | پدافند فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه ارزش‌های دینی است

  • کد خبر: ۱۷۴۸۴۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله علم‌الهدی: ماه محرم، فرصت تبلیغی برای جریان مدیریت فرهنگی شهر | پدافند فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه ارزش‌های دینی است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در تبلیغات برای محرم، حرف برای گفتن زیاد است و این محتوا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا می‌کند، اما آن‌چه مهم است، این است که این دو ماه، به‌عنوان یک فرصت تبلیغی کم‌نظیر می‌تواند قلوب مردم را بیش از گذشته به مفاهیم دینی نزدیک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، حسین باغگلی رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی و جمعی از معاونان شهردار که به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: فضای شهر باید در راستای تعظیم شعائر دینی، نهی از منکر و توسعه ولایتمداری مردم باشد.

وی افزود: در این حوزه، توسعه ارزش‌ها و پدافند فرهنگی، دو راهبرد مهم برای همه مدیران فرهنگی کشور است، اما متأسفانه اکثراً در موضوع اول فعال هستند و وقتی پای راهبرد دوم به میان می‌آیند، برخی مدیران عقب‌نشینی می‌کنند در حالی که اگر پدافند فرهنگی نباشد، سازندگی‌های فرهنگی صورت نمی‌گیرد، زیرا شما باید پیش از تبیین ارزش‌های خود به شبهاتی که مطرح می‌شود، پاسخ بگویید.

تبلیغات شهری، میدان فرهنگ‌سازی

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، یک موقع ما چیزی می‌گوییم که این جنبه اجرایی ندارد، صرفاً در مقام مشاوره است؛ هیچ‌کس هم از نماینده، ولی فقیه و استاندار گرفته تا سایر نهادها، حق ندارد بگوید که شما باید فلان کار را انجام بدهید. منتها در مسئله شهرداری دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه چه کاری صورت بگیرد تا خدمت به مردم باشد و کار دیگر، موضوع فضاسازی شهری است که فراتر از سلیقه و راهبرد هر مدیر، یک میدان برای فرهنگ‌سازی در سطح شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی تابلو‌های شهری باید به‌گونه‌ای باشد که نه قشر نخبگانی بلکه عموم مردم را مخاطب قرار دهد، زیرا حتی نخبگان فرهنگی از حوزه و دانشگاه هم این فضاسازی‌های شهری را زمانی می‌بینند که در خودرو از یک معبر شهری عبور می‌کنند بنابراین برای همه مخاطبان فضاسازی‌های شهری، فرصت کافی برای دقت به یک تابلو و تفکر پیرامون مفهوم آن وجود ندارد و در این شرایط، طراحی‌ها باید به‌قدری ساده و اثربخش باشد که پیام فرهنگی آن به‌سرعت در ذهن بنشیند و برای درک آن به معناشناسی تصویری و اندیشه عمیق نیاز نباشد.

جریان فرهنگی شهر در خدمت مردم باشد

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه نشر محبت امام حسین (ع) و تبیین مظلومیت شهدای کربلا همواره یکی از ارکان ترویج دین بوده است، تصریح کرد: در تبلیغات برای محرم هم ما حرف زیاد برای گفتن داریم و این محتوا در حوزه مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا می‌کند، اما آن‌چه مهم است، این است که این دو ماه، به‌عنوان یک فرصت تبلیغی کم‌نظیر می‌تواند قلوب مردم را بیش از گذشته به مفاهیم دینی نزدیک کند.

وی تأکید کرد: علیرغم استقلالی که مجریان فرهنگی در مناطق دارند، این یک ضرورت است که مناطق شهری با سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد هماهنگی بیشتری داشته باشند تا این‌طور نباشد که یک منطقه از نظر تبلیغات شهری مؤثر عمل کند و در منطقه دیگر، حتی یک تابلوی شهری در حوزه فرهنگی وجود نداشته باشد.

ایجاد ۲۳ مرکز فرهنگی ورزشی جدید در حاشیه شهر

در ادامه این دیدار، رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز به تشریح پنج راهبرد مدیریت ششم شهری در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت: مردمی سازی و مسجدمحوری در فعالیت‌های فرهنگی، توسعه همکاری و مشارکت با سازمان‌های فعال فرهنگی، توجه ویژه به حاشیه شهر، خانواده محوری در برنامه‌ها و کاهش تمرکز ستادی به‌موازات افزایش نوآوری‌های میدانی از جمله راهبرد‌هایی است که ما در دستورکار قرار دادیم. براساس همین راهبردها، در سال ۱۴۰۰ فقط ۸۵ مرکز فرهنگی ورزشی در مشهد وجود داشت درحالی که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۸ مرکز ورزشی افزایش یافته و همه این مراکز جدید هم در پهنه‌های پیرامونی شهر ایجاد شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->