رویترز مدعی بازداشت گسترده مهاجران ایرانی در آمریکا شد اختلاف نظر شدید سناتور‌های آمریکایی بر سر خسارات ادعایی ترامپ به صنعت هسته‌ای ایران معاون اول قوه قضاییه: پرونده مزدوران و وطن‌فروشان با سرعت و دقت رسیدگی می‌شود آتش‌بس با حمله اسرائیل به جنوب لبنان نقض شد (۶ تیر ۱۴۰۴) کاهش بودجه کمک به اوکراین از سوی پنتاگون در سال ۲۰۲۶ پاپ لئو: ناامید کننده است که می‌بینیم قوانین بین‌المللی دیگر الزام‌آور نیستند یک نماینده مجلس: صهیونیست‌ها در برنامه تغییر نظام و ایجاد ناآرامی در کشور شکست خوردند پیام تبریک سردار رادان به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادعایی درباره توافق آمریکا با چین دادستانی رژیم صهیونیستی با تعویق دو هفته‌ای جلسه دادگاه نتانیاهو مخالفت کرد رئیس جمهور فرانسه: هدف این است که دوباره شاهد ازسرگیری ارتقای هسته‌ای ایران نباشیم تلگراف نوشت: آمریکا و اسرائیل متحمل یک شکست تمام‌عیار شدند | برنامه هسته‌ای ایران دست‌نخورده باقی مانده است پیام تبریک سردار رادان به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تبادل اطلاعات کاخ سفید با کنگره درباره ایران محدود می‌شود حادثه امنیتی مرگبار برای نظامیان صهیونیست در غزه (۶ تیر ۱۴۰۴) جزئیات انفجار مهیب در باکو (۶ تیر ۱۴۰۴) جزئیات جدیدی از عادی سازی روابط سوریه و رژیم صهیونیستی منتشر شد زد و خورد در تظاهرات شبانه علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۶ تیر ۱۴۰۴) جاسوس اسرائیل در گیلان به دام افتاد (۶ تیر ۱۴۰۴) صدراعظم آلمان برای احیای توافق هسته‌ای ایران اعلام آمادگی کرد عراقچی: آمریکا بود که مسیر مذاکره را به مسیر جنگ تبدیل کرد+ویدئو پیام تشکر فرمانده کل ارتش از ملت قهرمان و رزمندگان نیروهای مسلح+ویدئو هشدار وزارت اطلاعات: موساد اقدام به راه اندازی صفحات جدید کرده است گفت‎‌وگوی تلفنی پزشکیان و رئیس جمهور آذربایجان | علی‌اف استفادهٔ اسرائیل از آسمان کشورش برای حمله به ایران را تکذیب کرد! استفاده از اورانیوم ضعیف‌شده در حملات اخیر اسرائیل به ایران تأیید نشد رهبر انصارالله پیروزی ایران بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت فرانس ۲۴: رهبر ایران درباره هرگونه تجاوز به خاک کشورش هشدار داد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: ماه محرم، فرصت تبلیغی برای جریان مدیریت فرهنگی شهر | پدافند فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه ارزش‌های دینی است

  • کد خبر: ۱۷۴۸۴۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله علم‌الهدی: ماه محرم، فرصت تبلیغی برای جریان مدیریت فرهنگی شهر | پدافند فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه ارزش‌های دینی است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در تبلیغات برای محرم، حرف برای گفتن زیاد است و این محتوا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا می‌کند، اما آن‌چه مهم است، این است که این دو ماه، به‌عنوان یک فرصت تبلیغی کم‌نظیر می‌تواند قلوب مردم را بیش از گذشته به مفاهیم دینی نزدیک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، حسین باغگلی رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی و جمعی از معاونان شهردار که به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: فضای شهر باید در راستای تعظیم شعائر دینی، نهی از منکر و توسعه ولایتمداری مردم باشد.

وی افزود: در این حوزه، توسعه ارزش‌ها و پدافند فرهنگی، دو راهبرد مهم برای همه مدیران فرهنگی کشور است، اما متأسفانه اکثراً در موضوع اول فعال هستند و وقتی پای راهبرد دوم به میان می‌آیند، برخی مدیران عقب‌نشینی می‌کنند در حالی که اگر پدافند فرهنگی نباشد، سازندگی‌های فرهنگی صورت نمی‌گیرد، زیرا شما باید پیش از تبیین ارزش‌های خود به شبهاتی که مطرح می‌شود، پاسخ بگویید.

تبلیغات شهری، میدان فرهنگ‌سازی

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، یک موقع ما چیزی می‌گوییم که این جنبه اجرایی ندارد، صرفاً در مقام مشاوره است؛ هیچ‌کس هم از نماینده، ولی فقیه و استاندار گرفته تا سایر نهادها، حق ندارد بگوید که شما باید فلان کار را انجام بدهید. منتها در مسئله شهرداری دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه چه کاری صورت بگیرد تا خدمت به مردم باشد و کار دیگر، موضوع فضاسازی شهری است که فراتر از سلیقه و راهبرد هر مدیر، یک میدان برای فرهنگ‌سازی در سطح شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی تابلو‌های شهری باید به‌گونه‌ای باشد که نه قشر نخبگانی بلکه عموم مردم را مخاطب قرار دهد، زیرا حتی نخبگان فرهنگی از حوزه و دانشگاه هم این فضاسازی‌های شهری را زمانی می‌بینند که در خودرو از یک معبر شهری عبور می‌کنند بنابراین برای همه مخاطبان فضاسازی‌های شهری، فرصت کافی برای دقت به یک تابلو و تفکر پیرامون مفهوم آن وجود ندارد و در این شرایط، طراحی‌ها باید به‌قدری ساده و اثربخش باشد که پیام فرهنگی آن به‌سرعت در ذهن بنشیند و برای درک آن به معناشناسی تصویری و اندیشه عمیق نیاز نباشد.

جریان فرهنگی شهر در خدمت مردم باشد

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه نشر محبت امام حسین (ع) و تبیین مظلومیت شهدای کربلا همواره یکی از ارکان ترویج دین بوده است، تصریح کرد: در تبلیغات برای محرم هم ما حرف زیاد برای گفتن داریم و این محتوا در حوزه مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا می‌کند، اما آن‌چه مهم است، این است که این دو ماه، به‌عنوان یک فرصت تبلیغی کم‌نظیر می‌تواند قلوب مردم را بیش از گذشته به مفاهیم دینی نزدیک کند.

وی تأکید کرد: علیرغم استقلالی که مجریان فرهنگی در مناطق دارند، این یک ضرورت است که مناطق شهری با سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد هماهنگی بیشتری داشته باشند تا این‌طور نباشد که یک منطقه از نظر تبلیغات شهری مؤثر عمل کند و در منطقه دیگر، حتی یک تابلوی شهری در حوزه فرهنگی وجود نداشته باشد.

ایجاد ۲۳ مرکز فرهنگی ورزشی جدید در حاشیه شهر

در ادامه این دیدار، رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز به تشریح پنج راهبرد مدیریت ششم شهری در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت: مردمی سازی و مسجدمحوری در فعالیت‌های فرهنگی، توسعه همکاری و مشارکت با سازمان‌های فعال فرهنگی، توجه ویژه به حاشیه شهر، خانواده محوری در برنامه‌ها و کاهش تمرکز ستادی به‌موازات افزایش نوآوری‌های میدانی از جمله راهبرد‌هایی است که ما در دستورکار قرار دادیم. براساس همین راهبردها، در سال ۱۴۰۰ فقط ۸۵ مرکز فرهنگی ورزشی در مشهد وجود داشت درحالی که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۸ مرکز ورزشی افزایش یافته و همه این مراکز جدید هم در پهنه‌های پیرامونی شهر ایجاد شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->