واکنش سفارت ایران به اتهام‌زنی‌های هلند ترامپ: مذاکرات هسته‌ای برای توافق با ایران به خوبی پیش می‌رود شمار شهدای غزه امروز به ۶۱ نفر رسید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر ورزش عراق به زیارت حرم امام رضا علیه السلام مشرف شد بیانیه فراکسیون نمایندگان اهل سنت درباره اهانت از رسانه ملی منتظر جنگ میان هند و پاکستان باشیم؟ | فرصت ۴۸ ساعته هند به اتباع پاکستان فرانسه: آماده ادامه گفت‌و‌گو‌ها با تهران هستیم رهبر انقلاب: مردم غزه و لبنان با ایستادگی خود در خط ائمه کار می‌کنند + ویدئو مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و فرماندهان فراجا دیدار چهارجانبه ایران، چین و روسیه با گروسی در خصوص وضعیت برنامه هسته‌ای ایران اعلام آمادگی عراقچی برای سفر به پاریس، برلین و لندن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستورکار مجلس| یک بانک خصوصی، عامل شکل‌گیری ۳۵ درصد از تورم کشور امیر سرتیپ صباحی‌فرد و سردار حاجی‌زاده از مواضع پدافندیِ نطنز و خنداب بازدید کردند ارتش چین برای هشدار به ناوشکن آمریکایی، نیروهای هوایی و دریایی اش را اعزام کرد جزئیاتی از دیدار وزرای امور خارجه ایران و چین در پکن جزئیات پرونده «کرسنت» از سوی پورمحمدی اعلام شد یورش هوایی روسیه به کی یف اوکراین با ۹ کشته و ۷۰ زخمی اژه ای: ایران، میزبان بیست‌و‌یکمین نشست قضایی کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهد بود ترامپ از احتمال دیدار خود با پوتین خبر داد اولین مراسم هولوکاست بدون حضور نتانیاهو| پهپاد ناشناس سرنگون شد معاون وزیر کشور: اعطای فوق‌العاده خاص کارکنان شهرداری‌ها تصویب شد وزیر کشور در مشهد: ایجاد سازمان ملی مهاجرت موجب یکپارچگی مدیریتی می‌شود+ویدئو ترامپ: مذاکرات با چین برای توافق عادلانه خوب پیش می‌رود وزیر کشور وارد مشهد شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) عراقچی: تلاش‌های رژیم اسرائیل برای منحرف کردن دیپلماسی کاملاً واضح است سردار رحمان علیدوست، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه: شانس توافق با آمریکا وجود دارد گروسی: ایران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای جدی است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: ماه محرم، فرصت تبلیغی برای جریان مدیریت فرهنگی شهر | پدافند فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه ارزش‌های دینی است

  • کد خبر: ۱۷۴۸۴۴
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله علم‌الهدی: ماه محرم، فرصت تبلیغی برای جریان مدیریت فرهنگی شهر | پدافند فرهنگی، پیش‌نیاز توسعه ارزش‌های دینی است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در تبلیغات برای محرم، حرف برای گفتن زیاد است و این محتوا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا می‌کند، اما آن‌چه مهم است، این است که این دو ماه، به‌عنوان یک فرصت تبلیغی کم‌نظیر می‌تواند قلوب مردم را بیش از گذشته به مفاهیم دینی نزدیک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، حسین باغگلی رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی و جمعی از معاونان شهردار که به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: فضای شهر باید در راستای تعظیم شعائر دینی، نهی از منکر و توسعه ولایتمداری مردم باشد.

وی افزود: در این حوزه، توسعه ارزش‌ها و پدافند فرهنگی، دو راهبرد مهم برای همه مدیران فرهنگی کشور است، اما متأسفانه اکثراً در موضوع اول فعال هستند و وقتی پای راهبرد دوم به میان می‌آیند، برخی مدیران عقب‌نشینی می‌کنند در حالی که اگر پدافند فرهنگی نباشد، سازندگی‌های فرهنگی صورت نمی‌گیرد، زیرا شما باید پیش از تبیین ارزش‌های خود به شبهاتی که مطرح می‌شود، پاسخ بگویید.

تبلیغات شهری، میدان فرهنگ‌سازی

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، یک موقع ما چیزی می‌گوییم که این جنبه اجرایی ندارد، صرفاً در مقام مشاوره است؛ هیچ‌کس هم از نماینده، ولی فقیه و استاندار گرفته تا سایر نهادها، حق ندارد بگوید که شما باید فلان کار را انجام بدهید. منتها در مسئله شهرداری دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه چه کاری صورت بگیرد تا خدمت به مردم باشد و کار دیگر، موضوع فضاسازی شهری است که فراتر از سلیقه و راهبرد هر مدیر، یک میدان برای فرهنگ‌سازی در سطح شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی تابلو‌های شهری باید به‌گونه‌ای باشد که نه قشر نخبگانی بلکه عموم مردم را مخاطب قرار دهد، زیرا حتی نخبگان فرهنگی از حوزه و دانشگاه هم این فضاسازی‌های شهری را زمانی می‌بینند که در خودرو از یک معبر شهری عبور می‌کنند بنابراین برای همه مخاطبان فضاسازی‌های شهری، فرصت کافی برای دقت به یک تابلو و تفکر پیرامون مفهوم آن وجود ندارد و در این شرایط، طراحی‌ها باید به‌قدری ساده و اثربخش باشد که پیام فرهنگی آن به‌سرعت در ذهن بنشیند و برای درک آن به معناشناسی تصویری و اندیشه عمیق نیاز نباشد.

جریان فرهنگی شهر در خدمت مردم باشد

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه نشر محبت امام حسین (ع) و تبیین مظلومیت شهدای کربلا همواره یکی از ارکان ترویج دین بوده است، تصریح کرد: در تبلیغات برای محرم هم ما حرف زیاد برای گفتن داریم و این محتوا در حوزه مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا می‌کند، اما آن‌چه مهم است، این است که این دو ماه، به‌عنوان یک فرصت تبلیغی کم‌نظیر می‌تواند قلوب مردم را بیش از گذشته به مفاهیم دینی نزدیک کند.

وی تأکید کرد: علیرغم استقلالی که مجریان فرهنگی در مناطق دارند، این یک ضرورت است که مناطق شهری با سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد هماهنگی بیشتری داشته باشند تا این‌طور نباشد که یک منطقه از نظر تبلیغات شهری مؤثر عمل کند و در منطقه دیگر، حتی یک تابلوی شهری در حوزه فرهنگی وجود نداشته باشد.

ایجاد ۲۳ مرکز فرهنگی ورزشی جدید در حاشیه شهر

در ادامه این دیدار، رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز به تشریح پنج راهبرد مدیریت ششم شهری در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت: مردمی سازی و مسجدمحوری در فعالیت‌های فرهنگی، توسعه همکاری و مشارکت با سازمان‌های فعال فرهنگی، توجه ویژه به حاشیه شهر، خانواده محوری در برنامه‌ها و کاهش تمرکز ستادی به‌موازات افزایش نوآوری‌های میدانی از جمله راهبرد‌هایی است که ما در دستورکار قرار دادیم. براساس همین راهبردها، در سال ۱۴۰۰ فقط ۸۵ مرکز فرهنگی ورزشی در مشهد وجود داشت درحالی که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۸ مرکز ورزشی افزایش یافته و همه این مراکز جدید هم در پهنه‌های پیرامونی شهر ایجاد شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->